اعتیاد به مواد مخدر باعث اختلالات بسیاری در جوامع مختلف شده است که این اختلالات از جهات مختلفی مانند اقتصادی ،سیاسی، فرهنگی و … در جامعه پدیدار گشته اند. متاسفانه با توجه به آمار موجود، تعداد افرادی که به مواد مخدر گرایش دارند،  روز به روز در حال افزایش است . اعتیاد همه سنین از کودک تا پیر و حتی اقشار تحصیل کرده جامعه را در برگرفته است قاچاق مواد مخدر شاید ریشه ی تمامی این مشکلات باشد. به هر روی در صورت گرفتاری به این مشکل باید به دنبال راه نجات باشید. اگر با مشکل مواد مخدر گریبان گیر هستید ما بهترین وکیل مواد مخدر در اصفهان را به شما معرفی می کنیم ‌. وکیل متخصص مواد مخدر راه گشای مشکلات شما موکلین گرامی خواهد بود.

همانطور که همه ما می دانیم اعتیاد به مواد مخدر باعث میشود که فرد برای تامین نیاز خودش دست به هرکاری بزند. از آنجا که فرد معتاد معمولا شغلی برای تامین هزینه های مواد خودش ندارد. دست به کارهای مختلفی ازجمله رواج آن از طریق قاچاق مواد مخدر ، جابجایی مواد مخدر ، فروش مواد مخدر و … میزند ‌. تمامی  این فعالیت ها نوعی جرم محسوب می شوند که قانون گذاران جوامع مختلف بسته به میزان جرم و شرایط افرادی که در جوامع در حال انجام این اعمال هستند، قوانینی را تصویب کرده اند که در صورت شناسایی هر یک از آنها این قوانین اجرا می گردد.

در این مطلب ضمن معرفی وکیل خبره مواد مخدر در اصفهان ، در مورد مواد مخدر و موارد حقوقی مربوط به آن و شرایطی که با وجود وکیل متخصص مواد مخدر آسان خواهد گشت به گفتگو می نشینیم.

مجازات استعمال مواد مخدر

در کتاب قانون برای فردی که مصرف مواد مخدر را به عنوان یک تفریح در نظر می‌گیرد و در استفاده از آن هیچ اجباری مبنی بر اینکه فشار جسمی و روحی وی موجب استعمال مواد مخدر میشود وجود ندارد، قوانین خاصی را در نظر گرفته است به گونه ای که برای شخص بسته به نوع موادی که مصرف می کند مجازات شلاق و جریمه نقدی را در نظر می گیرند.
اما در مورد شخص معتاد اینگونه نبوده و در واقع قانون به فرد معتاد به چشم یک بیمار نگاه میکند که باید تحت حمایت های مختلف فرهنگی، مالی و… مداوا شود . از آنجا که فرد معتاد به دلیل فشار جسمی و روحی ای که به دنبال مصرف مکرر مواد مخدر برای وی به وجود آمده است، مجبور به استعمال مواد مخدر می‌شود. قانون گذار قوانین دیگری را وضع کرده است به گونه‌ای که در مورد چنین افرادی بیشتر سیاست مدارا و ترغیب فرد برای مداوا شدن و دوری کردن از مصرف مواد مخدر را در پیش گرفته است . در صورتی که ، فرد معتاد به هر دلیلی از این قانون سرپیچی کند و یا قصد فرار از این مجازات را داشته باشد، قانون‌گذار دستور حبس معتاد را صادر می کند.

وکیل مواد مخدر بیان می کند که به زندان انداختن معتادان در شرایطی که واقعاً راه حل دیگری وجود ندارد و برای اینکه جامعه از دزدی و جرایم دیگر در امان بماند اتفاق می افتد. البته انداختن معتادان در زندان ها نیز بی دردسر نبوده و گاهی ممکن است که حتی باعث گسترش بیشتر جرم در داخل زندان شود . برای مقابله با چنین مشکلاتی معمولاً قوانینی مبنی بر اینکه فرد معتاد باید مجبور به انجام کاری تحت نظر دولت شود و یا حتی در صورتی که از این بیماری رهایی نیابد و تلاشی نکند از برخی حقوق شهروندی منع خواهد شد.
این مجازات باعث می‌شود که، فرد معتاد از لحاظ روانی کمبود احساس کرده و برای اینکه دوباره مورد قبول و احترام اطرافیان و جامعه واقع شود و تلاش خود را برای رهایی از این بیماری انجام دهد.

در مورد مجازات افراد معتاد گاهی اوقات دولت مجبور به تصمیم اجبار برای ترک می گیرد. با این شرایط که به معتاد سه ماه فرصت داده میشود تا خود شخصا به مراکز درمانی ای که تحت نظر دولت می باشد مراجعه کند.  در صورتی که این کار را انجام ندهد و یا بعد از انجام آن دوباره به مصرف مواد مخدر بپردازد، قانون گذار دستور ترک اجباری را زیر نظر مستقیم دولت صادر می کند.

مشارکت در حمل ونگهداری مواد مخدر

همه مواردی که در بالا ذکر کردیم مربوط به افرادی بود که خود مصرف کننده ی مواد مخدر بوده اند اما در صورتی که شخصی از طریق جابجایی مواد مخدر و فروش و قاچاق آن به کسب درآمد بپردازد مطابق قوانین بسته به نوع مواد و میزان آن به حبس ، شلاق ، جریمه نقدی و در موارد شدید به اعدام محکوم میگردد.

اثبات بی گناهی در حمل مواد مخدر

در جرایم مواد مخدر اصل مجرم بودن با پیدا شدن مواد مخدر در خانه یا ماشین شخص مشخص می شود و برای اثبات بی گناهی در حمل مواد مخدر یا نگهداری مواد مخدر شخص باید مدارک و دلایل محکمه پسندی را ارائه نماید.

توقیف خودرو در جرم حمل مواد مخدر

توقیف خودرویی که برای حمل مواد مخدر استفاده شده است در شرایطی قابل مسترد و در شرایطی غیر قابل استرداد می باشد. درصورتی که مالک خودرو از مواد مخدر موجود در خودرو اطلاع داشته متاسفانه خودرو ضبط خواهد شد و اما اگر اثبات شود که خودرو امانی بوده تنها مالک خودرو که سند به نام وی است میتواند اقدام به ازادی خودرو نماید. با توجه به شرایط توضیح داده شده خودرو توقیف شده پس از انجام مراحل دادرسی توسط دادگاه و تحقیقات قاضی پرونده به مالک خودرو مسترد خواهد شد. رفع توقیف خودرو بستگی به روند پرونده خواهد داشت.

منبع :  https://hamedamiri.com/وکیل-مواد-مخدر-اصفهان/

تماس با وکیل مواد مخدر